Skip naar content

Webinar | Democracy Reloading: Youth participation in municipal decisions

8 mei 2024 | Aanmelden tot 5 mei | Webinar over hoe je jongeren kunt betrekken bij gemeentelijke besluitvorming.

Jeugd & jongerenwerk

Wat is het?

Het Democracy Reloading Partnership organiseert in 2024 vier webinars. Elk webinar richt zich op een van de vier kerntaken die zorgen voor een meer succesvolle implementatie van jongerenparticipatie in gemeentelijke besluitvorming.

Elk webinar duurt 90 minuten en bevat een praktijkpresentatie van een lokale gemeentelijke beleidsmedewerker jeugd en een inleiding op een van de kerntaken die moeten worden uitgevoerd voor meer succes op basis van de Democracy Reloading online Toolkit.
 

De webinar van 8 mei (14.30-16.00 CET):

ADVOCATE4YouthParticipation - over hoe je besluitvormers kunt overtuigen en hoe je de organisatorische houding binnen de gemeentelijke overheid kunt veranderen.

Focusvragen van deze webinar: Wat zijn de voordelen van het betrekken van jongeren bij gemeentelijke beslissingen? Wat kun je doen om de houding van de verschillende sleutelfiguren binnen de gemeentelijke overheid te veranderen? Hoe bouw je een stakeholdergroep op ter ondersteuning van jongerenparticipatie? Wat zijn de eerste vragen die het gemeentebestuur moet beantwoorden om jongeren te bereiken?

Voor wie?

Deze webinar is bedoeld voor jongerenwerkers en gemeenten.

Praktische informatie

De webinar is op 8 mei 2024 om 14.30-16.00 CET. Deelname is gratis. Er wordt Engels gesproken tijdens de webinar. Op de website van SALTO vind je meer informatie over deze en de overige drie webinars (op 19 juni, 25 september en 6 november).

Meer informatie en aanmelden

Aanmelden kan tot 5 mei 2024 via de website van SALTO-YOUTH; eenmalige registratie is hiervoor vereist. Op 6 mei hoor jij of je bent geselecteerd.  Neem voor meer informatie contact op met Mandy Evers via m.evers@nji.nl.

 

 

 

Meer weten?

Mandy Evers kan je er alles over vertellen

Het is niet meer mogelijk om je voor dit evenement in te schrijven